Onze planten en bomen zijn natuurproducten en worden met veel zorg en aandacht gekweekt.
Er kan natuurlijk altijd iets fout gaan. We zoeken dan altijd samen naar een passende oplossing!
Garantievoorwaarden
Het is natuurlijk mogelijk dat u niet tevreden bent over het geleverde product. Om u zo goed mogelijk van dienst te kunnen zijn, vertellen we graag wat je kan doen als de boom of struik niet naar wens is.
Wat te doen als uw boom of struik niet voldoet?
Als u de boom bij ontvangst niet naar wens is, kunt u ervoor kiezen om de boom mee terug te geven aan de bezorger. De bezorger neemt uw bestelling dan mee retour en wij behandelen uw bestelling als retourzending. Onze klantenservice neemt contact met u op om een nieuwe bezorging te plannen. Op onze retourpagina kunt u voor meer informatie terecht. U kunt namelijk ook binnen 14 dagen afzien van de koop en uw bestelling retourneren.
De boom is geplant volgens onze aanplantinstructies
Heeft u de boom, haag of struik geplant volgens onze aanplant instructies, dan bieden wij een aangroeigarantie van 2 maanden. Deze garantie gaan in vanaf de start van het groeiseizoen.
U heeft de boom of struik door ons laten planten
Heeft u de ontvangen boom of struik door ons laten planten? Dan bieden wij een aangroeigarantie van 6 maanden. Ook deze garantie geldt vanaf de start van het groeiseizoen.
De boom, haag of struik blijkt niet aan te slaan
Als een boom, haag of struik niet aan blijkt te slaan door oorzaken buiten jouw macht valt deze onder onze aangroeigarantie. In dat geval vervangen wij jouw boom, haag of struik in het seizoen van aankoop. Indien een product bijvoorbeeld geleverd wordt in de herfst, en in het eerstvolgende voorjaar blijkt dat het product niet aanslaat in de juiste periode, vervangen wij deze in de herfst. Dit doen we om de kwaliteit en groei van het product te waarborgen. Door aan te planten in het juiste seizoen zorgen we dat jouw boom, haag of struik onder de meest gunstige omstandigheden kan groeien.
Een garantieprocedure starten
Als een van bovenstaande gevallen op u van toepassing is, kunt u een garantieprocedure starten door onze klantenservice een e-mail te sturen met de volgende informatie:
- Uw ordernummer
- Foto’s van de (meest recente) status van de boom
- Antwoord op de volgende vragen:
– Hoelang na levering is de boom, haag of struik geplant?
– Hoe is de boom, haag of struik geplant?
– Heeft u de kluit heel gelaten?
– Hoe vaak heeft u de boom, haag of struik water gegeven?
– Hoeveel water heeft u de boom, haag of struik gegeven?
Wanneer heeft u garantie?
Heeft u bij het plaatsen van de nieuwe boom gebruikgemaakt van boompalen en een bevestigingsband en is de boom toch doodgegaan? Dan heeft u recht op garantie! Wij zorgen dan voor een nieuw (gelijksoortig) product.
U heeft geen garantie wanneer:
- Heeft u geen gebruik gemaakt van de boompalen en bevestigingsband? Dan heeft u geen recht op garantie.
- Wij zijn niet aansprakelijk voor schade door weersomstandigheden, mens, dier of het ondeskundig gebruiken van bestrijdingsmiddelen.
- U heeft geen garantie wanneer u ervoor kiest om onze plantinstructies niet op te volgen.
Klachten:
Wij doen ons uiterste best om u als klant tevreden te houden. Wij gaan erg betrokken om met eventuele klachten en zullen altijd proberen om deze samen met u op te lossen. U kunt uw klacht melden per e-mail klantenservice@bomenexpress.nl.
Heeft u nog vragen?
Goede service en hoge kwaliteit vinden wij belangrijk. We zullen daarom altijd samen met u kijken welke garantiebepalingen (zoals beschreven in de algemene voorwaarden) voor uw situatie van toepassing zijn.
Heeft u vragen over onze garantievoorwaarden of het starten van een garantieprocedure? Neem dan contact op met onze klantenservice. Wij staan elke werkdag voor u klaar en zoeken graag samen met u naar een passende oplossing.